søndag den 9. september 2012

Samler du på guldmærker?

For tre uger siden da vi lige var kommet hjem fra staterne var jeg en tur i Føtex for at købe mig et nyt buskort, der kunne erstatte det der blev stjålet i Chicago.

"Samler du på guldmærker?" Spurgte ekspedienten.

"Ahva?" Sagde jeg.

Laaaang forklaring fulgte om guldmærker og rabat på gryder.

Jeg skal da så meget have de guldmærker, tænkte jeg og tog glad imod hæftet hvor ekspedienten sirligt havde påklistret mine fire nye guldmærker.


Det var først på cykelturen hjem, at jeg kom i tanke om det: Ovre i staterne havde vi set med nedladende blikke på amerikanernes rabatkupon-ræs. Og på koncepter hvor man skulle være medlem af en klub for at få rabat.

Godt vi ikke har sådan noget pjat i Danmark, sagde vi til hinanden, i Danmark er tilbud nemlig for alle og ikke kun for nogle bestemte mennesker med rabatkuponer og medlemskaber.

Troede vi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar