torsdag den 1. januar 2015

Første nytår som forældre

Sidste nytår vidste vi godt, at Aksel var på vej - og nu er han her så! Jeg havde været lidt spændt på nytåret i år, for det plejer at være mig og Jakob der holder nytårsfest for venneflokken - ville der blive nogen fest i år hvor vi ikke selv havde mod på at holde det? Heldigvis tog en af mine søde veninder handsken op og arrangerede nytårsfest for samme venneflok. Hurra!

Vi var aldrig i tvivl om, at vi skulle med, for når man er vant til at tilbringe nytårsaften i gode venners selskab, er det altså svært at forestille sig bare at skulle sidde derhjemme.

Jeg var faktisk ret nervøs for hvordan det ville blive at have Aksel med, men heldigvis har vi fået en dreng der er endnu mere A-menneske end vi selv er, så da jeg puttede ham ved syv-tiden sov han fredeligt på min venindes soveværelse gennem nytårsstøj fra feststemt venneflok bevæbnet med bordbomber.

Kl. 22 vågnede han og var sulten som han plejer, men han faldt hurtigt i søvn igen og sov fra bulder, brag og skønsang klokken tolv.

Først kl. 1 da vi var trætte og ville hjemad vågnede han igen. Så fik vi pakket ham i sit overtøj og gjorde klar til den del af aftenen, som vi havde været mest betænkelige ved: En 3 km lang gåtur gennem Aarhus N med Aksel i barnevogn omgivet af bulder og brag (vi har ikke bil).

Aksel blev iført de til lejligheden indkøbte høreværn og sov selvfølgelig gennem hele turen, som iøvrigt slet ikke var så plaget af fyrværkeri, som de krigslignende tilstande jeg havde frygtet.

Vi nåede hjem i god behold og kan tænke tilbage på en herlig nytårsaften. Vi er helt vildt trætte og meget stolte af vores lille dreng idag.

1 kommentar:

  1. Lyder som en skøn aften - og godt at fyrværkeriet ikke var nok til at vække lillemanden (:

    - Anne

    SvarSlet